Visita a Morillas i LoSiento studio

Els alumnes del Postgrau en disseny d’elements gràfics van visitar el dia 7 de Novembre dos centres de disseny molt diferenciats: l’agència Morillas i l’estudi LoSiento. Tot dins de l’assignatura de Gestió de Projectes del Màster en Disseny gràfic amb Anna Llacer.

L’agència Morillas va ser fundada l’any 1962 per Antoni Morillas a Barcelona, inicialment com un estudi de disseny gràfic. Actualment és una agència de branding i disseny aplicat a la marca amb seu a Barcelona i oficines a Madrid,Tel Aviv, Sao Paulo i Guatemala.

Examina, analitza, defineix i ofereix solucions a tots els processos i esforços destinats a crear i recolzar una marca, des de la consultoria de marca/branding fins a la creació de naming, identitat corporativa, packaging, retail i marques globals.

Durant la visita a les seves instal·lacions els alumnes han tingut l’oportunitat de conèixer els diferents departaments distribuïts per les cinc plantes que conformen la seu a Barcelona. Han pogut observar com es treballa i es jerarquitzen els diferents projectes al mateix temps que han conegut els orígens i projectes més destacats de l’agència.

LoSiento studio va se fundat per Borja Martínez l’any 2006, on va començar realitzant projectes gràfics i de direcció d’art per diverses marques. Actualment reuneix un equip d’uns 6 professionals i continua treballant en projectes del camp del disseny corporatiu, packaging, editorial, restauració o disseny d’exposicions.

El tret més característic del treball de LoSiento és la seva aproximació física i material a les solucions gràfiques, quedant com a resultat un disseny on la part gràfica i la part industrial conviuen en una constant recerca d’aliances amb els processos artesanals.

A la visita, Gerard Miró, mànager del sector de Packaging i 3D-paper, va explicar i mostrar els diferents projectes realitzats, l’organització de l’estudi i la seva metodologia de treball, així com uns consells pràctics pels estudiants.

Gràcies a les dues visites, els estudiants han conegut de primera mà els diferents àmbits de treball, les diferències entre les dues empreses i amb tot, la possible afinitat cap a un estil o l’altre.

Quedem molt agraïts per l’oportunitat i l’amabilitat!