Els alumnes del Màster en Disseny Gràfic, a l’assignatura de Projectes d’Identitat dirigida per Xavier Alamany i amb el suport d’Anna Majó, han dissenyat una campanya per a canviar la imatge i recuperar veïns de la Rambla. A continuació podeu veure un recull dels projectes realitzats.
Antonio Mateo
“En tant que icònica, cultural i humana, vam decidir que el principal objectiu era presentar la Rambla com un espai acollidor i domèstic, que pot convertir-se en casa de tothom. Per això, no cal modificar la fisonomia de la Rambla, sinó posar en valor els seus trets en comú amb qualsevol altre barri, en aquest cas els balcons i les plaques senyalitzadores de carrer, que donen un aspecte de quotidianitat. Un altre dels punts forts de la identitat era destacar la seva dimensió universal mitjançant personalitats del món de la cultura i la societat catalana que han tingut una relació especial amb la Rambla.”
Júlia Martí
“El disseny resultant denota els valors principals que es volen transmetre en la campanya a través de diferents elements gràfics. En primer lloc les fotografies de la Rambla, en segon lloc les imatges de mobles de la botiga de Barcelona Vinçon, en tercer lloc els colors vius i arriscats. Com a resultat, una imatge moderna alhora que amb un toc vintage, no només per la forma en què es complementen els diferents elements, sinó també pel que significa cada un d’ells.”
Fernanda Binvignat
“El concepte d’espai lliure, o de vacant es va aprofitar per remarcar el fet de que la Rambla està buida, utilitzant la construcció quasi arquitectònica de la identitat gràfica per mostrar un volum desocupat mentre la façana segueix intacta. Aquesta és una crida a l’atenció per a que la Rambla no es buidi més. És una demanada perquè tornin els locals. Es una advertència sobre els espais vacants, lliures per ser habitats”
Andrea Martínez
“Aquest projecte ha buscat les seves arrels; per recordar-nos a tots els barcelonins i barcelonines que La Rambla és important per a nosaltres i per a la ciutat. Perquè, en ella, els nostres avantpassats van passar molts moments i no els podem deixar morir. Els valors bàsics per a la creació de la marca han estat: tradició i transgressió, cultura i historia.”
Alba Fernández
“La Rambla és un dels llocs de Barcelona on hi ha més activitat, una ciutat dins d’una altra ciutat plena de color i moviment. S’ha convertit en l’emblema de Barcelona a nivell internacional i cada vegada son més els turistes que la transiten; no obstant, cada vegada son menys els veïns que l’habiten. Els objectius d’aquest projecte són sensibilitzar sobre la necessitat de recuperar la idea de barri i teixit social al voltant d’aquest eix fonamental de Barcelona. Transmetre el dinamisme i energia de la Rambla, així com la idea de confluència i centralitat. I generar xarxa i llaços entre les persona que hi viuen.”
1 Comment
En el hipotético y poco probable caso de que Las Ramblas vuelvan a ser de los vecinos felicito a los alumnos y profesores por estas preciosas propuestas. Hay un nivel gráfico muy potente.
Un buen proyecto sería preparar campañas para concienciar al ayuntamiento de la perdida de ese espacio y muchos otros. Mientras los alquileres estén por las nubes, los locales de toda la vida tengan que cerrar para dar paso a tiendas de souvenirs y cadenas multimarca veo difícil que vuelvan los vecinos.
Mi más sincera enhorabuena por el nivelazo Eina!!!