El dia 28 de Novembre vam rebre la visita d’Albert Folch i Rafa Martínez de l’estudi Folch, tot dins de l’assignatura de Gestió de projectes del Màster.
Albert Folch fundador de l’estudi i director creatiu amb Rafa Martínez director d’estratègia de Marca i COO van presentar-nos l’estudi des dels seus inicis fins a l’actualitat, mostrant-nos els elements i estratègies que utilitzen i fent-nos veure els aspectes essencials que s’han de tenir en compte davant d’un projecte de disseny.
Folch studio es va fundar el 2004 com a estudi de disseny editorial i direcció d’art, avui dia l’estudi es defineix per la seva participació en totes les fases del projecte, s’involucra en aspectes que van més enllà de la direcció d’art i l’edició, genera contingut a través de la narrativa estratègica la qual, a diferència dels sistemes imperatius publicitaris tradicionals, és capaç d’atraure l’atenció dels diferents públics. Analitzen i comprenen la visió central de cada cas per a desenvolupar una estratègia al seu voltant, això és el que crea rellevància. Entenen la marca com a emissora, cadascuna amb el seu propi públic i històries per explicar. D’aquesta manera els conceptes, productes, experiències i serveis es tradueixen en emoció i imatges.
Donat el canvi de paradigma cap a la narració transmèdia juntament amb l’augment de la demanda de creació de contingut, Folch va fundar White Horse, una productora allunyada de les tradicionals, on treballen lliurement en tots els aspectes necessaris dels projectes. White Horse realitza la producció de peces audiovisuals i fotogràfiques per les obres de marca i institucions, és una empresa creativa centrada en la producció i l’activació.
Quedem molt agraïts per la visita a la nostra aula.