Estudi UX / UI de l’experiència de llegir notícies online, treball final de màster de Jóse Navarro.

En el temps present, la humanitat posseeix l’accés més ampli a la informació que s’hagi tingut mai, però cada vegada és més freqüent sentir veus des de diverses àrees del coneixement, parlar de la ‘era de la desinformació’ o neologismes com ‘Postveritat’ i ‘infoxicació’. Deixar de banda els fets objectius per apel·lar a l’emocions, creences o desitjos del públic s’ha convertit en la fi dels mitjans de comunicació. Aquesta és una problemàtica global i s’ha d’abordar des totes les disciplines que intervenen en l’acte de comunicar una notícia.

Un àmbit que trobo rellevant, és el disseny de la interacció, directament relacionat amb la part emocional en la recepció i assimilació de la notícia. És un paper clau del disseny digital aclarir la presentació de la informació enmig d’aquest caos mediàtic i comunicatiu.

Aquest projecte d’investigació cavilarà sobre la particular experiència de llegir un diari en línia. Redissenyant aquesta pràctica per mitjà de la interfície i l’arquitectura de la informació. Les conclusions seran aplicades a un producte existent, per ensenyar un resultat final.