Disseny Centrat en l’Usuari

El Disseny Centrat en l’Usuari (DCU) és un enfocament del disseny que té en compte el destinatari final del producte o servei, l’activitat que es desenvolupa, així com els contextos d’ús. Dins de l’assignatura d’Anàlisi i gestió de publicacions digitals, els alumnes del màster han treballat amb el professor Enric Mor els aspectes del DCU mitjançant dinàmiques, activitats i un projecte de redisseny web d’un museu.

Una de les primeres activitats a classe va ser el disseny d’un moneder o cartera. L’objectiu de l’activitat era confeccionar el producte pensant directament en un company de classe.

master Einamaster Einamaster Einamaster Einamaster Eina

Mitjançant un procés d’iteració, els alumnes preguntaven les necessitats i plantejaven problemàtiques amb possibles solucions. D’aquesta manera, el resultat final cada vegada s’ajustava més a l’èxit. Finalment l’activitat concloïa amb un debat sobre el millor producte: aquell que millor resolia la necessitat de l’usuari en qüestió.

Un procés important en el disseny de qualsevol plataforma en línia o d’una app és tenir en compte els Escenaris. En ells, el dissenyador reflexiona sobre possibles situacions versemblants en les que un usuari tipus podria trobar-se en utilitzar el producte. Aquest és un procés molt important en treballar amb l’Experiència d’Usuari (UX)

master Einamaster Einamaster Einamaster Einamaster Einamaster Eina

Aquesta vegada l’activitat de classe va consistir en dissenyar de manera molt visual un escenari per a una app en concret. La funcionalitat de l’app consistia en un sistema elaborat per trobar, mitjançant la col·laboració de les persones, la teva mascota perduda.

El Disseny iteratiu és una metodologia de disseny basada en un procés cíclic de prototips, proves, anàlisis i perfeccionament d’un producte o procés. Basant-se en els resultats de les proves de la iteració més recent d’un disseny, es realitzen canvis i millores.

master Einamaster Einamaster Einamaster Eina

Per practicar i entendre aquest funcionament, a classe es va efectuar el Marshmallow Challenge. Es tracta d’un desafiament de team-building que encoratja la mentalitat de disseny i es dóna suport en els principis bàsics d’enginyeria. Se’ls dóna a cada equip els subministraments per a treballar – espagueti, cinta i corda – i en 18 minuts han de construir la torre més alta possible que sostingui un “marshmallow”.

Finalment, el projecte final de l’assignatura consistia en el redisseny de la pàgina web d’un museu. Seguint els passos treballats a classe del DCU, els alumnes han realitzat un informe on detallaven el procés iteratiu dut a terme pas a pas. Entre ells, els escenaris, l’arquitectura de la informació, sketching, diagrama de flux i per últim un prototip funcional.

Valeria Cerradamaster Einamaster Einamaster Einavaleria4


Carlos Vicente

master Einamaster Einamaster Einamaster Eina


Jose Navarro

master Einamaster Einamaster Einamaster Eina


Andrés Gutiérrez

master Einamaster Einamaster Einamaster Eina


Laia Faiges

master Einamaster Einamaster Einamaster Eina