Disseny Centrat en l’Usuari

En aquesta assignatura impartida pel professor Enric Mor, hem après a tenir una visió global de tots els aspectes que intervenen en el disseny centrat en l’usuari (DCU). Aquest es pot concebre com “la disciplina de la interacció persona-ordinador (IPO), la usabilitat i l’experiència d’usuari”.
A través de diferents activitats tant teòriques com pràctiques hem anat descobrint quins processos són claus en el DCU. Hem posat èmfasi en el valor de conèixer als usuaris a qui anirà destinat el nostre producte, les etapes i tècniques que el configuren, en saber aplicar el DCU en la definició dels nostres projectes, com fer una anàlisi correcte d’allò que volem dissenyar, i per últim com implementar i avaluar productes digitals interactius. En el nostre cas, el redisseny d’una pàgina web.

The Ideal Wallet

Aquesta activitat va ser la carta de presentació de l’assignatura. A través d’un exercici pràctic de design thinking per parelles, vam dissenyar una cartera a mida a partir d’un petit briefing que li fèiem a la nostra companya. D’aquesta manera fèiem valdre la importància de conèixer a l’usuari a qui va destinat el nostre producte. Per tant poder dissenyar a mida i buscar solucions reals als problemes plantejats de l’usuari.

Lost & Found

Durant aquesta activitat realitzada per grups, vam aprendre a utilitzar diagrames de flux per al disseny d’una app. L’objectiu d’aquesta pràctica era treballar de manera col·lectiva el recorregut més lògic que permetés reportar, buscar o trobar una mascota perduda.

Spaghetti Marshmallow Challange

Aquesta va ser l’última activitat pràctica que vam realitzar a l’assignatura. La seva finalitat era treballar el design thinking per a practicar el prototipatge en col·lectiu podent testejar allò que construeixes a través de prova i error de manera col·lectiva. L’objectiu d’aquesta activitat era crear una estructura que s’aguantés amb 20 espaguetis crus i 1 metre de cinta, 1 metro de cordill i un Marshmellow a la punta. Tot un repte!